středa 11. května 2016

Avokádo

Mnohokrát jsem to viděla na instagramu, a tak jsem se rozhodla to taky vyzkoušet. Zasadit pecku z avokáda a vypěstovat z ní stromeček.
Avokádo moc nekupujeme, ale riskla jsem to a koupila ho. Nejprve jsem dlouho váhala, co s ním, hledala recept, co udělat, aby to jedli i kluci a nakonec jsem na něho zapomněla. Asi po čtrnácti dnech jsem ho pak objevila v lednici už celkem přezrálé, a tak jsem se konečně odhodlala. (Avokádo samotné skončilo na toustech s dresingem a volským okem, všichni si pošmákli a prý někdy zase...).
Na netu jsem našla spoustu návodů, jak na to. V něčem se lišily, v něčem se shodovaly, takže jsem si vzala z každého něco. Pecku jsem opatrně oloupala a aby její případný růst mohli sledovat i kluci, dala jsem ji do vázičky, kterou používám na cibulky hyacintů. Špičkou nahoru, vody asi do 1/4 výšky pecky. Celé jsem to pak umístila na okno na jižní stranu, takže sluníčka měla celkem dost.
Měli jsme štěstí, možná to bylo tím, že pecka byla z dost zralého avokáda, protože už za 14 dnů se objevil kořínek a za další týden už začal pomaloučku vykukovat stonek.


Dnes, asi po měsíci od zasazení má avokádo zhruba 15 cm a daří se mu myslím velmi dobře. 



Teď se prý jen musím odhodlat a zaštípnout ho. Snad to přežijeme - on i já

Krásné dny přeju a pokud taky zkoušíte, tak hodně zdaru.
Vendula

Žádné komentáře:

Okomentovat